info

Sophia heter jag och bor i Kumla. Att baka tårtor är mitt största intresse som jag haft sedan december 2010. Här på bloggen lägger jag ut lite bilder på de tårtor jag skapat. Då jag har barn födda 2010,2011, 2012 och dessutom ett heltidsjobb så har jag tyvärr lite ont om tid att skriva någon intressant text, men en bild säger mer än 1000 ord sägs det. Jag tar tyvärr inte emot beställningar, men lämna gärna en kommentar om du gillar vad du ser. Det är det som får mig att fortsätta baka och visa upp mina skapelser.

torsdag 14 juli 2011

Resväska

Imorgon fyller min vän Deniz år och han gav mig fria händer att göra en tårta åt honom. Enda kravet var att det skulle vara mycket choklad i den :). Eftersom Deniz gillar att resa så fick det bli en reseportföj. Till nästa sommar ska han jobba utomlands i Italien eller Schweiz så därför gjorde jag de flaggorna på tårtan. Tårtan innehåller fluff av Marabou caribbean och glasskräm. Bottnarna är chokladbottnar och även fondanten har smak av choklad.





Kanske syns lite dåligt, men det är lite mönster i fondanten..

3 kommentarer:

  1. Hej! Får jag fråga om du använder marzipan eller sugarpaste och täcker dina tårtor med? Och gör du alla blommor av pastillage eller sp?
    Superfina! SÅ himla duktig är du!// Maja

    SvaraRadera
  2. Stort tack... Jag använder varsig av marzipan, sugarpaste eller pastillage utan jag både täcker och gör dekorationerna av MMF. Mbh Sophia

    SvaraRadera
  3. Men.jävlar.i.min.lilla.låda! Du är ju helt fantastisk! Vilken enastående tårtkonstnär! Hittade hit från bloggkommentatorerna! Det här var verkligen en fröjd för ögat! //Mona

    SvaraRadera