info

Sophia heter jag och bor i Kumla. Att baka tårtor är mitt största intresse som jag haft sedan december 2010. Här på bloggen lägger jag ut lite bilder på de tårtor jag skapat. Då jag har barn födda 2010,2011, 2012 och dessutom ett heltidsjobb så har jag tyvärr lite ont om tid att skriva någon intressant text, men en bild säger mer än 1000 ord sägs det. Jag tar tyvärr inte emot beställningar, men lämna gärna en kommentar om du gillar vad du ser. Det är det som får mig att fortsätta baka och visa upp mina skapelser.

söndag 4 december 2011

Mammas trädgårdstårta

Ja min mamma fyller ju egentligen år den 17e december, men igår fic k jag reda på att hon kommer jobba hela den helgen så jag fick helt enkelt slänga ihop tårtan igår och idag så vi firade henne idag. Eftersom mamma gillar sin trädgård och har en liten damm där det går trampstenar förbi damman på gräsmattan så fick det bli motivet. I dammen har de även en trädgårdsanbka i plast så den fick också vara med. Runt dammen finns daggkåpa, spirstånd, iris, jättetåtel, funkia, brokbladig lungört och rödbladig alunrot. Mamma har ju ocksp foppatofflor som hon gillar att gå runt i. Grattis mamma i förskott! Innehåller pepparkaksmousse och lingonmousse.











5 kommentarer:

  1. men oj så fin. vad har du använt i dammen för att få det att se ut som vatten? :)

    SvaraRadera
  2. tack, det är blå pyntgel

    SvaraRadera
  3. Fy, Vad duktig du är! Foppatofflorna är ju underbara!

    SvaraRadera
  4. Superduperfina tårtor, helt sjukt!! Hur har du lärt dig att göra sånna tårtor? :D

    SvaraRadera
  5. Men vilka fräna små foppatofflor! Hela tårtan var verkligen underbar och Charmig!

    Sv: Det sättet har jag aldrig testat ;) Jag harlagt allt mot bordet typ med plast mellan, om du förstår hur jag menar? Ja testa! Det är verkligen enkelt!

    SvaraRadera