info

Sophia heter jag och bor i Kumla. Att baka tårtor är mitt största intresse som jag haft sedan december 2010. Här på bloggen lägger jag ut lite bilder på de tårtor jag skapat. Då jag har barn födda 2010,2011, 2012 och dessutom ett heltidsjobb så har jag tyvärr lite ont om tid att skriva någon intressant text, men en bild säger mer än 1000 ord sägs det. Jag tar tyvärr inte emot beställningar, men lämna gärna en kommentar om du gillar vad du ser. Det är det som får mig att fortsätta baka och visa upp mina skapelser.

lördag 12 januari 2013

Kapten Krok


15 januari fyller min äldsta dotter 3 år, men kalaset är imorgon. Feline har varit väldigt förtjust i Kapten Krok så han fick vara huvuddekorationen på tårtan. I "Jake och piraterna" får Kapten Krok ofta fly från Tick Tock Krokodil så Kapten Krok klamrar sig fast i siffran 3 för att undkomma krokodilen. Syns kanske inte så bra att det är siffran tre och att det är en skattkarta på trean, men det v...ar i alla fall fint ända tills jag satte dit Krok :). Har expirementerat med fyllningen - trokisk färskost på ena lagret och melonfluff på det andra - kan bli gott - kan bli superäckligt..haha :) Vattnet är spritsat av ahlgrensbilarfluff. Har blandat citronsyra och mandelessens i mmfen så den är lite syrligare och inte så sötsliskig.
 





3 kommentarer:

  1. Du gör så fantastiskt fina tårtor! Måste fråga, vad har du för form och hur fyller du tex den övre tårtan? Så fin form på den :)

    SvaraRadera
  2. tack, lilla formen som jag använder till våningstårtorna är köpt på Sannamarken, men de säljs väl även på andra marknader. Understa formen är från ÖB - de har också rätt små formar. Fyller översta tårtan gör jag precis som understa - lindar runt overheadpappet och sen lägger jag i bottnar med fyllning emellan, Just denna tårta hade jag dock inte papper runt för då hade jag inte tillgång till det - men de blir rakade och snyggare då.

    SvaraRadera
  3. galet duktiga människa!! :)hur långt i förväg kan man göra en våningstårta? och hur gör dina våningstårtor?

    SvaraRadera