info

Sophia heter jag och bor i Kumla. Att baka tårtor är mitt största intresse som jag haft sedan december 2010. Här på bloggen lägger jag ut lite bilder på de tårtor jag skapat. Då jag har barn födda 2010,2011, 2012 och dessutom ett heltidsjobb så har jag tyvärr lite ont om tid att skriva någon intressant text, men en bild säger mer än 1000 ord sägs det. Jag tar tyvärr inte emot beställningar, men lämna gärna en kommentar om du gillar vad du ser. Det är det som får mig att fortsätta baka och visa upp mina skapelser.

lördag 14 januari 2012

Grattis Feline 2 år!!

Imorgon fyller min älsta dotter 2 år. Skomakarens barn ska ju inte ha de sämsta skorna så jag har bakat en MYCKET speciell tårta till våran mus-älskande tjej. Smak hallon/citronkola. Hela 11 dl grädde. Nyttigt :)











16 kommentarer:

  1. Woooooow! Vilka fantastiska tårtor du gör! Du är ju makalös!!! Om jag hade bott närmare Örebro hade jag beställt en tårta bara för att få köpa en - det hade inte spelat någon roll om ingen fyller år! :)

    Du är grymt imponerande!

    SvaraRadera
  2. Grymt fina tårtor! hur länge hur många år har de tagit för dig att bli så bra? vilka är det som beställer tårtorna? är det ditt jobb eller "bara" en hobby?

    verkligen imponenrande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack. Tårtorna är bara en hobby. Jag har hållit på med det i ett år nu. mvh Sophia

      Radera
  3. Du är helt sjukt duktig!! att du lärt dig helt själv..otroligt. gjorde en tårta till min dotter som fyllde ett nu i januari, men alltså den var ju rena rama barnleken när man jämför sig med dig. Vill också bli lika duktig som du.. tycker det ser sjukt kul ut=)

    SvaraRadera
  4. Men herregud vilken tårta!! Helt fantastiskt underbar!!

    Wow, vilken konstnär du är!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är så svårt att variera fyllningen när jag bakar tårtor. Det känns som att det alltid blir samma.. Jag är lite nyfiken på hur du gör fyllningen som du kallar för "fluff".. Ahlgrensbilarfluff och chokladfluff osv.. Vad är "fluffet" egentligen? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fluff gör man genom att smälta godiset i grädde. sedan kyler man ner det över natten och vispar det som grädde dagen efter. Eventuellt tillsätta någon extra smakessens om man vill. Brukar ha i lite päronsaft i päronfluffen (smält pärongodis´+ grädde)

      Radera
    2. Aha.. tack för tipset! Nu öppnar sig ju en helt ny värld av fyllningar :) Nu kan jag skippa vaniljkrämen ett tag..

      Radera
  6. Gud vad du är duktig!!!!!!!!

    SvaraRadera
  7. http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna.

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina tårtor! Jag vill så gärna köpa en tårta av dig men lite långt till Örebro från Sthlm ;) Men om det dyker upp nått special occasion kanske man kan kosta på sig att få en tårta med bud därifrån. SÅ OTROLIGT FINA! Om du älskar detta borde du helt klart satsa på detta som heltidssyssla. Och... Dessutom... i Sthlm skulle du lätt kunna dubbla priserna...

    SvaraRadera
  9. Du är ju helt fantastisk - vilka tårtor! skriv gärna smaker och fyllningar du använder till varje tårta, så man kan drömma sig bort lite ;) definitivt en blogg jag kommer följa!

    SvaraRadera
  10. Vilka magiska tårtor. Jag är helt förundrad. Från och med nu kommer jag följa din blogg med risk för att förstöra tangentbordet pga av dregel..

    SvaraRadera
  11. Har suttit en stund och kollat in alla dina konsverk. Du är ju helt fantastisk med dina tårtor!

    SvaraRadera
  12. Har bara en sak att säga; UNDERBAR tårta:D
    Så duktig vill jag också bli:D

    SvaraRadera